OpenDNS یک شرکت با فناوری پیشرفته مستقر در سانفرانسیسکو است که راه‌ حل‌ های ناوبری اینترنتی و امنیت وب با قابلیت پیاده ‌سازی آسان را برای خانواده ‌ها، مدارس، سازمان‌ های دولتی و مشاغل در هر اندازه ارائه می‌ دهد. خدمات ارائه شده توسط OpenDNS سرعت مرور وب‌ سایت‌ ها را افزایش می‌ دهد و از دسترسی ناخواسته به سایت‌ های فیشینگ و بدافزار ها و هر وب سایتی که پیکر بندی می‌ کنید، جلوگیری می‌ کند.

شرکت Open DNS مثل شرکت های گوگل و CloudFlare سرویس DNS ارائه میدهد که همگان می توانند از آن در دیوایس های خود استفاده کنند. اگر نمیدانید DNS چیست می توانید به مطلب DNS چیست مراجعه کرده و اطلاعات لازم را کسب کنید

آدرس DNS های OPEN DNS چیست؟

شما برای اینکه بتوانید از DNS های شرکت OPEN DNS استفاده کنید کافی است تا آدرس های IP آن ها را داخل کارت شبکه دیوایسی که میخواهید بر روی آن از Open DNS استفاده کنید وارد کنید. آدرس های OPEN DNS به شکل زیر است:

۲۰۸.۶۷.۲۲۰.۲۲۰

۲۰۸.۶۷.۲۲۲.۲۲۲

شما می توانید از شرکت های پشتیبانی شبکه بخواهید تا آدرس DNS شبکه شما را به آدرس های OPEN DNS تغییر دهد.

چرا باید از OPEN DNS استفاده کنیم؟

OpenDNS خدمات DNS را ارائه می دهد که سریعتر و قابل اعتمادتر از هر سرویس DNS دیگری است. با OpenDNS شما سریعتر به وب سایت مورد نظر خود خواهید رسید و هرگز قطعی هایی را که با خدمات DNS ارائه شده توسط یک ISP رخ می دهد، تجربه نمی کنید.

OpenDNS همچنین ساده‌ ترین و مقرون ‌به ‌صرفه ‌ترین راه را برای جلوگیری از دسترسی به وب‌ سایت ‌های نامناسب، مسدود کردن سایت‌ های فیشینگ و جلوگیری از آلودگی ‌های ویروس و بد افزار ارائه می ‌کند. اگر می خواهید اینترنت شما سازنده و ایمن باشد، به OpenDNS نیاز دارید.

OpenDNS چگونه سریعتر و قابل اعتمادتر است؟

OpenDNS باعث می ‌شود وب‌ سایت‌ ها سریع‌ تر لود شوند زیرا OPEN DNS یک شبکه جهانی از سرور ها با فناوری مسیر یابی پیچیده دارد که به درخواست‌ های DNS شما امکان می ‌دهد به طور خودکار به نزدیک ‌ترین دیتاسنتر OpenDNS بروند. سرویس DNS فعلی شما احتمالاً در یک مکان میزبانی می شود و ممکن است دور از شما باشد.

تاریخچه OPEN DNS

OpenDNS در سال ۲۰۰۶ با هدف ارائه تجربه مرور اینترنت ایمن تر، سریع تر و بهتر برای همه کاربران تاسیس شد. در ابتدا OpenDNS یک سرویس DNS بازگشتی را برای استفاده در خانه ارائه کرد و در سال ۲۰۰۹ سرویسی را برای بازار سازمانی معرفی کرد. در سال ۲۰۱۲، OpenDNS یک محصول امنیتی سازمانی به نام Umbrella راه اندازی کرد. موفقیت سریع و پذیرش مشتری باعث شد که OpenDNS در سال ۲۰۱۵ توسط Cisco خریداری شود.