حتما مینی کیس ها یا همان مینی کامپیوتر هایی را دیده اید که امروزه خیلی از شرکت ها به جای کیس های کامپیوتر از آن ها استفاده می کنند و برایتان سوال شده است که چرا خیلی از افراد به جای خرید کیس های معمولی کامپیوتر به سراغ استفاده از این مینی پیسی ها رفته اند. برای این موضوع از ابتدا شروع می کنیم و به شما میگوییم که مینی کیس ها چه تفاوتی با کیس های کامپیوتر ها دارند.

تفاوت مینی کیس با کیس های معمولی کامپیوتر

از لحاظ ساختاری مینی پیسی ها با کیس های معمولی هیچ فرقی ندارند و تنها تفاوت آن ها در اندازه است و این تفاوت در اندازه باعث شده است تا برخی از کارت های گرافیکی سایز بزرگ نتوانند بر روی این مینی کیس ها نصب شود. اما این موضوع برای بسیاری از کسب و کار ها اهمیتی ندارد و فعالیت آن ها به گونه ای است که وجود کارت گرافیک تنها هزینه بیشتری برای آن ها در پی دارد.

نبود اسلات PCI بر روی برخی از مدل ها

برخی دیگر از مینی کیس ها فاقد اسلات PCI هستند و همین موضوع باعث شده است تا نتوانید بر روی آن ها از کارت هایی که رابط PCI دارند استفاده کنید. از مهم ترین این کارت که بر روی برخی از سیستم ها مهم است کارت گرافیک می باشد. فراموش نکنی که بسیاری از مینی کیس ها از کارت گرافیک On Board نیز بهره مند هستند و این موضوع نیاز شما را از بابت کارهای گرافیکی سبک برطرف می کند.

دلیل خرید مینی کیس ها

شاید برای شما سوال شود که اگر مینی کیس های با کیس های معلومی تفاوتی ندارند چه دلیلی وجود دارد که به سراغ مینی کیس ها برویم؟

موجودی مینی کیس در بازار

کشور ایران یک کشور جهان سومی حساب می شود و این موضوع باعث شده است تا در بسیاری از مواقع مردم استفاده کننده تجهیزاتی باشند که دیگر در کشور های پیشرفته تر مورد استفاده قرار نمی گیرد، از همین جهت مینی کیس های زیادی که در کشور های پیشرفته تر مورد استفاده قرار نمی گیرد وارد ایران می شوند که نیاز بسیاری از کسب و کار ها را برطرف می کنند. از همین رو موجودی این مینی کیس ها در بازار زیاد است و خیلی از افراد که اکثرا صاحبین کسب و کار هستند به سراغ خرید این مینی کیس ها می روند.

برند سازنده مینی کیس

اکثر مینی کیس هایی که در بازار ایران موجود هستند در درجه اول ساخته برند HP هستند که یک برند آمریکایی هست و کیفیت ساخت بالای قطعات آن موجب شده است تا طول عمر زیادی داشته باشند. از طرفی دیگر مینی کیس های با برند DELL نیز در بازار موجود هستند که همانند برند HP ساخته کشور آمریکا هستند و کیفیت بالایی دارند. همین موضوع باعث شده است تا مینی کیس های قدیمی این برند ها بتوانند به خوبی کار بکنند و نیاز بسیاری از کسب و کار ها پوشش دهند.

قیمت مینی کیس ها

در مقایسه بین سیستم های استوک و دست دوم مینی کیس ها قیمت رقابتی تری نسبت به کیس های اسمبل شده دارند و دلایل گفته شده در کنار این موضوع باعث شده است تا بسیاری از افراد که قصد خرید تجهیزات استوک را دارند به سراغ استفاده از این مینی کیس بروند.

این مینی کیس ها به یکی از پیشنهاد های شرکت های پشتیبانی شبکه برای مجموعه هایی که میخواهد با حداقل هزینه اقدام به تهیه کامپیوتر بکنند تبدیل شده است و همین موضوع باعث شده است هزینه ی زیادی به کسب و کار هایی که قصد شروع فعالیت خود را دارند تحمیل نشود.