برای وصل کردن مودم به کامپیوتر دو راه کلی وجود دارد. راه اول که اتصال کابلی مودم به کامپیوتر است توسط آی تی پشتیبان پیشنهاد می شود و درباره آن بیشتر در ادامه توضیح خواهیم داد.

وصل کردن مودم به کامپیوتر با کابل شبکه

در این روش لازم است تا شما کامپیوتر خود را از طریق کابل شبکه به مودم متصل کنید. البته باید بگوییم که به کابل شبکه های آماده که خود در دو سر کابل دارای سوکت شبکه (RJ45) هستند پچ کورد گفته می شوند. این پچ کورد ها غاالبا در طول های ۱ متری، ۲ متری، ۳ متری، ۵ متری و ۱۰ متری در بازار موجود هستند که برای کابل کشی های فواصل کوتاه مورد استفاده قرار میگیرند.

شاید با خود بگویید که کابل شبکه دقیقا باید به کجای مودم و کامپیوتر متصل شود؟ این موضوع به نوع مودم و کامپیوتر مورد استفاده بر میگردد اما اگر به طور کلی بخواهیم بگوییم برای اتصال یک سر کابل شبکه به کامپیوتر باید به دنبال کارت شبکه و در نهایت پورت کارت شبکه کامپیوتر بگردید. در عکس زیر پورت شبکه با مربع قرمز مشخص شده است.

پورت شبکه روی مادربورد

حال که پورت شبکه شناختید می بایست کابل شبکه را به پورت شبکه متصل کنید. عکس زیر یک سر انتهایی کابل شبکه را نمایش داده است.

کابل شبکه (پچ کورد)

حال در عکس زیر می توانید نحوه اتصال کابل شبکه به پورت شبکه کامپیوتر را مشاهده کنید. در عکس زیر کابل شبکه در حال اتصال است و تا انتها در جای خود محکم نشده است. زمانی که کابل شبکه تا انتها در مادگی پورت وارد شود، در جای خود محکم می شود و برای جدا کردن آن باید از خار کابل شبکه که در عکس زیر پایین قرار دارد را فشار داده تا کابل شبکه بتواند از پورت شبکه جدا شود.

اتصال مودم به کامپیوتر با امواج وای فای

راه دوم برای وصل کردن مودم به کامپیوتر از طریق امواج وای فای است. در این روش شما به صورت بیسیم به مودم متصل می شوید. در این روش هم مودم شما باید وای فای داشته باشد و هم کامپیوتر شما! امروزه اکثر مودم های ADSL دارای وای فای هستند اما اکثر کامپیوتر های دسکتاپ فاقد کارت شبکه وای فای هستند. در عوض تقریبا همه ی لپ تاپ ها و گوشی های موبایل از اتصال وای فای پشتیبانی می کنند.

اگر از کامپیوتر دسکتاپ استفاده می کنید می توانید از کارت شبکه های وایرلس داخلی و یا کارت شبکه های وایرلس USB استفاده کنید. سپس کافی است تا پس از اینکه درایور کارت شبکه را نصب کردید از لیست وای فای ها اسم وای فای مودم خود را پیدا کنید و بر روی دکمه Connect کلیک کنید. در عکس زیر می توانید لیست وای فای ها را ببینید.

اگر در انجام هر کدام از مراحل بالا مشکل داشتید می توانید با خدمات شبکه آی تی پشتیبان تماس بگیرید و از کارشناسان مربوطه در این زمینه مشاوره دریافت کنید. همچنین در صورتی که در مجموعه خود با مشکلات مختلف شبکه مواجه هستید و نیاز به پشتیبانی سریع دارید، می توانید از خدمات پشتیبانی شبکه سالیانه استفاده کنید.