تعرفه پشتیبانی شبکه موضوعی است که به عوامل زیادی بستگی دارد. پس اگر میخواهید درباره ی عوامل تاثیر گذار بر قیمت پشتیبانی شبکه بدانید در ادامه با آی تی پشتیبان همراه باشید تا بتوانید قیمت دقیق پشتیبانی شبکه مورد نظرتان را با تخمین به دست بیاورید

یکی از دلایلی که نمیتوان قیمت مشخصی در این مطلب برای پشتیبانی شبکه شما اعلام کرد تفاوت ساختار شبکه های کامپیوتری شرکت های مختلف با یکدیگر است و همچنین نیاز و شرایط هر شرکت.

نگهداری و پشتیبانی تجهیزات شبکه

اما اگر حوصله خواندن مطلب عوامل تاثیر گذار بر تعرفه پشتیبانی شبکه را ندارید و میخواهید و به صورت حدودی قیمت پشتیبانی شبکه شرکت مد نظر خود را به دست بیاورید میتوانید با آی تی پشتیبان تماس بگیرید و به سوالات ما پاسخ دهید تا بازه قیمتی تعرفه قرار پشتیبانی شبکه به شما اعلام گردد.

همچنین برای اطلاع از قیمت دقیق پشتیبانی شبکه میتوانید از آی تی پشتیبان درخواست اعزام کارشناس پشتیبانی شبکه کنید تا با حضور در شرکت مد نظر و بررسی تمامی تجهیزات و سرویس های مورد در شبکه ، قیمت دقیق پشتیبانی شبکه به شما اعلام گردد.

شما میتوانید با مطالعه مطلب زیر حدود قیمت پشتیبانی شبکه را برآورد کنید و در بهترین حالت یک بازه قیمتی برای خدمات پشتیبانی شبکه در نظر بگیرید.

نمونه قیمت پشتیبانی شبکه آی تی پشتیبان

موارد عنوان شده در پایین صرفا مثال از برخی مجموعه های پشتیبانی شونده توسط آی تی پشتیبان هستند. برای اطلاعت دقیق قیمت پشتیبانی شبکه بر اساس سرویس های مورد نیاز با ما تماس بگیرید و نیاز های خود را با ما عنوان کنید تا تعرفه متناسب مجموعه شما ارائه شود.

پلن لایت

۴,۰۰۰,۰۰۰ تومان

در ماه

تعداد تجهیزات سخت افزاری:
۱ عدد سرور فیزیکی
۴ عدد سرور مجازی
۱۰ عدد کامپیوتر اداری

سرویس های دریافتی:
  • بکاپ اتوماتیک روزانه + بکاپ آفلاین ۱ بار در ماه

  • تعداد نامحدود ریموت در ماه

  • تعداد ۲ بار حضور در ماه

پلن رایج اکثر مجموعه ها

پلن استاندارد

۵,۵۰۰,۰۰۰ تومان

در ماه

تعداد تجهیزات سخت افزاری:

۱ عدد سرور فیزیکی

۴ عدد سرور مجازی

۱۰ عدد کامپیوتر اداری

سرویس های دریافتی:
  • بکاپ اتوماتیک روزانه + بکاپ آفلاین ۲ بار در ماه

  • تعداد نامحدود ریموت در ماه

  • تعداد نامحدود حضور در ماه

  • ۵۰ درصد تخفیف راه اندازی و اصلاح تجهیزات به منظور بالاترین پایداری

پلن پیشرفته

تماس بگیرید

در ماه

تعداد تجهیزات سخت افزاری:

۱ عدد سرور فیزیکی

۴ عدد سرور مجازی

۱۰ عدد کامپیوتر اداری

سرویس های دریافتی:
  • بکاپ اتوماتیک روزانه + انتقال ۳ بار در ماه به هارد اکسترنال و فضای ابری

  • تعداد نامحدود ریموت در ماه

  • تعداد نامحدود حضور در ماه

  • راه اندازی و اصلاح رایگان تمامی تجهیزات به منظور بالاترین پایداری

عوامل موثر در تعرفه پشتیبانی شبکه

قیمت پشتیبانی شبکه و تعرفه آن به عوامل زیادی وابستگی دارد که در ادامه تمامی موارد تاثیر گذار آوردیم ، توضیح داده ایم و مثال هایی برای درک بهتر این موضوع در انتهای هر عامل قرار داده ایم.

۱.تعداد تجهیزات شبکه و تاثیر در تعرفه پشتیبانی شبکه

قیمت و تعرفه خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری به طور مستقیم با تعداد تجهیزات شبکه موجود در سازمان شما ارتباط دارد. اما منظور از تجهیزات چه تجهیزاتی هستند؟ سرور های سخت افزاری و نرم افزاری، پرینتر ها، اکسزپوینت ها، سوئیچ ها و روتر ها، کامپیوتر ها و تعداد تمام تجهیزات مرتبط دیگر در تعیین تعرفه خدمات پشتیبانی شبکه تاثیر بسزایی دارند.

۲.تاثیر نوع سخت افزار های موجود در تعرفه پشتیبانی شبکه

نوع سخت افزار استفاده شده در شبکه کامیپوتری امکانات مختلفی را برای کارفرما به ارمغان می آورد و به همان میزان پیچیده بیشتری را برای مدیر شبکه به همراه دارد. به عنوان مثال سوئیچ شبکه از نوع مدیریتی و غیر مدیریتی تفاوت زیادی در امکانات با یکدیگر دارند و سوئیچ مدیریتی امکانات بیشتری را برای شبکه های کامپیوتری در اختیار قرار می دهد که در نتیجه در زمان بروز خطا نیاز است موارد بیشتری از سوئیچ مدیریتی نسبت به سوئیچ غیر مدیریتی مورد بررسی قرار بگیرد.

این موضوع در تمام سخت افزار ها همانند کامپیوتر ها وجود دارد و در قیمت تمام شده پشتیبانی شبکه تاثیر گذار است. در مثالی ساده میتوان به قدرت سخت افزاری کامپیوتر ها اشاره کرد که اگر سخت افزار قوی را داشته باشند زمان کمتری صرف پشتیبانی و رفع ایراد آن ها می شود که در نتیجه باعث کاهش هزینه می شود.

۳.تاثیر تعداد دفعات مراجعه کارشناس شبکه در تعرفه پشتیبانی شبکه

تعداد دفعات حضور کارشناسان در ماه بسته به نوع و تعداد سخت افزار ها، سرویس ها و نرم افزار ها متفاوت است ، همچنین حضور مازاد بر قرارداد کارشناس و یا درخواست حضور بیشتر از طرف کارفرما نیز در قیمت پشتیبانی شبکه اثر گذار است. نکته ای که در اینجا مطرح است تعداد روز های حضور کارشناس در مجموعه است

نکته قابل توجه اینکه ساعات حضور کارشناس در مجموعه معنایی ندارد، چرا که در بسیاری از مجموعه ها بسیاری از کارهایی که به واسطه ی دانش و تجربه ی آن کارشناس میتواند با سرعت بیشتری رفع شود، با کندی انجام می شود که این موضوع هم باعث از بین رفتن وقت کارفرما و کارشناس می شود.

۴.تعرفه قرارداد پشتیبانی شبکه

قرارداد های پشتیبانی شبکه آی تی پشتیبان به طور عمومی به ۳ نوع عمومی تقسیم بندی می شود.

قرارداد پشتیبانی شبکه اداری: این نوع قرارداد پشتیبانی شبکه شامل سرویس دهی در ساعات اداری است که بصورت روزانه شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ و پنج شنبه ها از ساعت ۹ تا ۱۳امکان سرویس دهی وجود دارد.

قرار پشتیبانی شبکه تجاری: این نوع قرارداد پشتیبانی شبکه شامل سرویس دهی در ساعات تجاری است که بصورت روزانه شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب امکان سرویس دهی وجود دارد.

قرارداد پشتیبانی شبکه پیشرفته: این نوع قرارداد پشتیبانی شبکه شامل سرویس دهی در تمامی ساعات شبانه روز است که در ۷ روز هفته به صورت ۲۴ ساعته امکان سرویس دهی در آن وجود دارد.

۵.تفاوت سرویس ها و نرم افزار ها در تعرفه پشتیبانی شبکه

شرکت ها و مجموعه ها نیاز ها و سرویس های متفاوتی را در کنار سرویس های ثابت و روتین خود دارند که این موضوع در هزینه پشتیبانی آن سرویس شبکه و در نهایت در هزینه ی پشتیبانی کلی تاثیر دارد. منظور از سرویس ها نرم افزار های راه اندازی شده در آن مجموعه است که می توان به سرویس دامین کنترلر (DC) ، سرویس اشتراک گذاری منابع مانند فایل ها و پرینتر ها، سناریوی بکاپ گیری و مواردی از این دست اشاره کرد.

علاوه بر این موضوع باید توجه کرد که در برخی موارد برخی سرویس های تحت شبکه پیچیدگی خاصی دارند و شرکت پشتیبانی شبکه باید برای آن سرویس خاص کارشناس جداگانه ای در نظر بگیرد که علم و تجربه ی کافی برای کار با سرویس مورد نظر را در کنار کارشناس شبکه داشته باشد.

۶.تاثیر مسافت در تعرفه پشتیبانی شبکه

مسافت در پشتیبانی شبکه بر روی هزینه پشتیبانی شبکه تاثیر گذار است چرا که مسافت خود در زمان مورد نیاز آن مجموعه برای حضور کارشناس موثر است که این موضوع در قرارداد پشتیبانی شبکه تعیین می شود. به طور رایج هزینه ی پشتیبانی شبکه شرکت ها در نقاط مختلف تهران برای شرکت پشتیبانی شبکه ای که در تهران واقع شده است تفاوتی با یکدیگر ندارد، این در حالی است که قیمت پشتیبانی شبکه شرکت های خارج از شهر تهران و یا در اطراف شهر تهران نسبت به مجموعه هایی که در داخل شهر تهران هستند متفاوت است.

محاسبه نهایی تعرفه پشتیبانی شبکه

برای اینکه بازه قیمتی پشیبانی شبکه شرکت شما مشخص شود می توانید با مشاوره رایگان آی تی پشتیبان تماس بگیرید و به صورت تلفنی تجهیزات و سرویس های شبکه خود را توضیح دهید تا بازه قیمتی پشتیبانی شبکه به شما اعلام شود.

برای اطلاعات از قیمت دقیق پشتیبانی شبکه می توانید با آی تی پشتیبان تماس بگیرید تا کارشناسان ما برای سنجش قیمت دقیق پشتیبانی شبکه توسط آی تی پشتیبان به محل شرکت شما مراجعه کنند و با بررسی تمامی تجهیزات قیمت دقیق پشتیبانی شبکه شرکت شما را اعلام کنند.

تعرفه پشتیبانی شبکه چقدر اهمیت دارد؟

برای انتخاب شرکت پشتیبانی شبکه ملاک اصلی شما نباید قیمت باشد بلکه کیفیت ارائه خدمات پشتیبانی شبکه بسیار اهمیت دارد. اما چگونه میتوان به کیفیت ارائه خدمات پشتیبانی شبکه پی برد؟

ما در آی تی پشتیبان برای شناخت دو مجموعه نسبت به یکدیگر و اعتماد سازی، برای آن دسته از کارفرمایانی که نسبت به کار خود و انتخاب بهترین شرکت پشتیبانی شبکه بسیار حساس و وسواسی هستند، قرارداد پشتیبانی شبکه به صورت ۳ ماهه ارائه می دهیم تا پس از ۳ ماه با رضایت طرفین این قراراداد به صورت یک ساله تمدید شود.

از طرفی آی تی پشتیبان به صورت موردی هم خدمات پشتیبانی شبکه ارائه می دهد اما از آنجایی که الویت آی تی پشتیبان خدمات پشتیبانی شبکه به صورت قراردادی و بلند مدت است لذا الویت کارهای موردی نسبت به قرارداد پشتیبانی شبکه کمتر است و در مدت طولانی تری به مشکلات شبکه چنین مجموعه هایی رسیدگی می شود.

فراموش نکنیم که امروزه بسیاری از کارها در شرکت ها و مجموعه ها توسط کامپیوتر ها انجام می شود و روز به روز بر اهمیت آن افزوده می شود. پس در اینجا نگهداری از کامپیوتر ها و تجهیزات مرتبط با آن ها اهمیت پیدا می کند و قطع شبکه در مدت زمان هر چند کوتاه میتواند بر روند کار آن مجموعه خلل وارد کند و در شرایطی باعث زیان های هنگفتی به آن مجموعه گردد.

ما هیچ وقت نمی گوییم بهترین قیمت و تعرفه پشتیبانی شبکه را ارائه میدهیم اما با جرات میگوییم بهترین کیفیت را پشتیبانی شبکه را ارائه می دهیم و این موضوع به درد مجموعه هایی میخورد که نمیخواهد لحظه ای خلل و کندی در شبکه کامپیوتری خود احساس کنند.

ما بر روی قیمت پشتیبانی شبکه فوکوس نکرده ایم بلکه بر روی دانش و تجربه ی خود در پشتیبانی شبکه حساب ویژه ای باز کرده ایم و میدانیم که کارفرمایانی که تجربه ناموفق همکاری با افراد کم سواد و کم تجربه را داشته اند دنبال چنین شرکت ها و متخصصینی هستند.